Mission, vision & værdier

Mission

Skole handler om muligheder i livet, om læring og udvikling, og om at blive så dygtig, som man kan. For os er målet, at vores elever bliver den bedste udgave af sig selv. Vi er ambitiøse på alles vegne – og vi er til for alle. Vi vil gøre en forskel for vores elever ved at møde dem lige der, hvor de er.

Vision

ØsterbyCentret vil være den bedste udgave af en folkeskole for lige netop vores børnegruppe. På Centret bliver livsduelighed et stort omdrejningspunkt for al læring. Vi vil til stadighed arbejde for, at alle elever kommer videre med det størst mulige udbytte i forhold til livsduelighed, herunder:

• Faglige og relationelle kompetencer
  • Erkendelse af verden og egne muligheder
  • Oplevelse af fællesskab og fællesskabets fortællinger

Centrets elever skal mærke, at de hver især er betydningsfulde – og at de er blandt voksne, der vil dem i et læringsmiljø, der skaber optimale betingelser for den enkeltes udviklingsmuligheder.

Værdier

På Centret arbejder vi målrettet med at indfri vores kerneopgave: at skabe læring og trivsel hos vores elever. Det sker blandt andet med afsæt i Vejen Kommunes overordnede værdier NASA – Nytænkning – Ansvar – Sammenhæng – Anerkendelse. Centrets samlede medarbejderstab har udarbejdet et fælles værdisæt ud fra NASA.