Vores tilgang til elever, forældre og kollegaer
- Vi taler altid ordentligt
- Vi respekterer vore elever
- Vi involverer os i vore elever
- Vi er nærværende og omsorgsfulde
- Vi udviser naturlig autoritet og tydelighed
- Vi opmuntrer og anerkender eleverne
- Vi har fokus på elevernes succeser
- Vi fremhæver elevernes færdigheder, kompetencer og styrker
- Vi tror på at eleverne gør det bedste de kan
- Vi er ansvarlige for at etablere trygge relationer med eleverne
- Vi tager vort ansvar som rollemodeller alvorligt
- Vi stiller åbne spørgsmål og er aktiv lyttende
- Når en elev siger ’Det kan jeg ikke’ svarer vi ’Endnu!’
- Vi omtaler altid skolens klasser positivt
- Vi skelner mellem egen og den anden parts oplevelse af situationen
- Vi kommunikerer ud fra tesen: Sig hvad du gør og gør hvad du siger
- Vi er opmærksomme på at kommunikation er 93% tonefald og kropssprog - kun 7% er det vi siger
- Vi fortæller altid forældrene om børnenes succeser
- Vi inviterer til samarbejde med forældre og elever
- Vi går til rette vedkommende
- Vi samarbejder respektfuldt med kollegaer og eksterne samarbejdspartnere
- Vi anvender et anerkendende sprog i al skriftlig kommunikation
- Vi tror på og handler ud fra - at alle forældre vil det bedste for deres børn
- Vi tror på, at alle altid har den bedste hensigt
13/10.17
MED- og Sikkerhedsudvalget