Den åbne skole

Ture ud af huset er en vigtig del af Centrets pædagogik og en vej til god læring. Vi benytter os gerne af de naturområder og de kulturelle oplevelser, der er i nærmiljøet omkring skolen. Alle sanser kommer i sving og det styrker hukommelsen. Ved ture ud af huset får børnene gode oplevelser i fællesskab, som er et godt fundament. En fælles historie at tale ud fra, som f.eks. kan efterbehandles ved, at børnene skriver læsebogssider om oplevelsen. På samme måde kan der tages konkret udgangspunkt med matematikfaglig vinkel. F.eks. kilometer-beregning, vejskilte og andet. Vi har gode erfaringer med, at eleverne er mere motiveret, når samtalen handler om dem selv og undervisningen tager sit udspring i faktiske egne oplevede erfaringer.